Forum

Nieuwste vragen

waterhoentjes

vanmorgen een jonge waterhoen uit de bek van een kat gered, daarna tussen de lisdodden gezet waar kreten (ouders?) vandaan kwamen; maar wanneer kan zo`n pulletje zwemmen? Het pulletje protesteerde heftig in mijn hand dus niet (ernstig) beschadigd. Hoop dat ik juist heb gehandeld.

mug of vlieg

wat zijn midges: muggen of vliegjes?Ooit kocht ik een tent met no-see-um gaas, heel fijn geweven gaas waar, je raadt het al geen no-see-um doorheen kan. Nieuwsgierig zocht ik op wat no-see-um sdan wel zijn. Als antwoord vond ik: biting midges ,a biting type of fly.. Maar bij midges vond ik dat het e...

sperwer of havik in mijn voortuin in Zwolle

Vanochtend rond 11.00 uur vloog deze vogel tegen mijn raam aan (zat achter een musje aan) en ging op de rand van de bank zitten loeren op het musje. Zo heb ik vanachter het raam de nodige foto's van deze mooie vogel kunnen maken. En vindt ik het heel bijzonder deze vogel in de stad te kunnen zien (Z...

Welk dier heeft jou weleens gestoken, gebeten of geprikt?

Muggen, wespen, mieren, kwallen en sommige vissen doen het. Ze kunnen steken, prikken of bijten. Dit doen ze niet voor de lol, het is een kwestie van overleven. De komende weken vertellen we je in Vroege Vogels Radio meer over de belangrijkste stekers, prikkers en bijters van Nederland. Maar we will...

Welke spin is dit?

Hallo!Weet iemand welke spin dit is? Met poten en al was hij/zij wel een cm of 6. De twee tandjes/kaken hadden een soort bolletjes eraan. De twee voorpoten waren opvallend lang en stonden naar voren.Er zitten best veel van deze spinnen bij ons huis. We wonen aan het water. Jammer genoeg heb ik niet ...