Welke vogel?
Welke vogel heb ik hier gefotografeerd?
Welke vogel heb ik hier gefotografeerd?
Wat is het voor een steltloper
vandaag gefotografeerd in Tilburg (weet niet op welke plant).
Misschien een gekke vraag, waarop ik het antwoord nog niet kon vinden. Voor de wildcamera zag ik een paar maal dat een steenmarter urineerde voor hij de plaats verliet. Hij of zij richt de staart omhoog en wiebelt een aantal keren met de kont en vertrekt. Is bij dit gedrag af te leiden of het hier o...
We hebben tot vorig jaar ieder jaar boeren zwaluwen hier gehad. Er was altijd een paartje dat bij ons in de schuur een nestje maakte of een opnieuw bewoonde. In Bant heb ik ze begin april wel al zien vliegen.
Maar hoe verontrustend: dit jaar heb ik er hier nog niet één gezien. Waar zijn mij...
Op 23 april 2019 gefotografeerd in Rimburg ( Zuid Limburg ) aan de rand van het bos, grenzend aan akkers. Tijdens het snijden van gras zat dit insect ineens op mijn hand, vloog direct weg en landde weer op een paardenbloem. Kon alleen deze foto snel maken maar kan niet vinden welk insect het is....
Is het een spin?
Wie weet zijn naam?
Dit bloeit in bos, weiden en bermen van Normandie. Wat is het?
Dit plantje in het bos heeft geel-groene bloemetjes. De lagere bladen aan de steel zijn smal en langwerpig en donkergroen tot roodbruin van kleur. Hopelijk zijn deze kenmwerken een beetje te zien op de foto van 25 april.