Forum

Nieuwste vragen

Let Nature Sing

Géén vraag.....maar.......dit filmpje - Let Nature Sing- , gemaakt door de RSPB ( Engelse Vogelbescherming) is zó prachtig dat ik die even met jullie ga delen.

Steltloper

Kan iemand van deze slechte foto iets maken (gisteren, Zeewolde)? Veraf, mistig. Ik dacht Groenpootruiter.

wat is er met deze orchidee

deze kamerorchidee maakt een bloemstengel vanuit het midden van de bladkroon. normaal komen die uit de zijkant. weet iemand wat hier aan de hand is en of deze orchidee nog door kan groeien?

Welke kever is dit?

Ik dacht eerst een negentienstippelig lieveheersbeestje, maar daarvoor was het te groot en klopt het halsschild niet. Wat zou het kunnen zijn? Trof het vlak bij water in de uiterwaarden aan.

wat voor steltloper is dit?

In het plasdrasgebied zit steeds deze vogel. Ik heb het boek steltlopers van europa doorgelopen en ik kom er niet uit. Hij lijkt wel op een oeverloper en ook wel op een bosruiter, maar het geluid is anders.

ter lering ende vermaak ...

vrijdag voerde ik op waarneming.nl een foto van een wants in en kreeg als reactie: bladpootrandwants (100%); wat raar, dacht ik, want ik zie geen sterk verbrede en afgeplatte achterschenen en ook de van doorns voorziene achterdijen ontbraken; ik dus de waarneming op het wantsenforum gezet; reactie: ...