Forum

Nieuwste vragen

Oranje boomzwam met plaatjes...

Vorig jaar december maakte ik deze foto in een bos tussen Breda en Tilburg, weet iemand welke plaatjesboomzwam het kan zijn?misschien de oranje oesterzwam / Phillotopsis nidulans? Ik kom er nog niet uit!Alvast bedankt voor het meedenken.gr. Ingrid

Wat voor mijt is dit?

Hallo We zien sinds enkele dagen deze beestjes in ons huis. Bijna uitsluitend in de badkamer en de berging, die in dezelfde hoek liggen. Het is ongeveer 1mm groot en roodbruin van kleur. Ik dacht eerst aan vogelmijt omdat ik ze ook in ons kippenhok zag en onze compostbak. Maar nu begin ik te twijfel...

Vreemde Kastanje

Goede middag, vond vanmiddag dit soort kastanjes en ik kan er weinig over vinden op internet. Mijn vraag is: is deze kastanje giftig of kan hij gegeten worden? Er is een Italiaanse site met recepten, die aangeeft dat hij gegeten kan worden, maar wil het toch graag zeker weten. dank u wel

vraag over lijsterbes

Wat denken jullie? Een aantal lijsterbessen zijn in de droge zomer compleet verdroogd.Sommige had ik waar ik bijkon toen wat getopt.
Tot m'n verbazing en verrassing zag ik gisteren een nieuwe bloem ontstaan.Zal wel vaker gebeuren.
Zou hij volgend jaar weer tot leven kunnen komen? Bij h...