Forum

Nieuwste vragen

Waar zijn de spreeuwen anno 2018?

Onze kersenboom ligt ieder jaar onder vuur van grote vluchten spreeuwen - en dat gaat door tot de laatste kersen verdwenen zijn. Niet dit jaar - nog geen enkele spreeuw gezien en ook geen andere aanvallers. Waar zijn de spreeuwen anno 2018?Locatie Zutphen - Leesten

Wie voert wie? Ekster of kauw!

Beste allemaal.Ik onze stadstuin zijn eksters en kauwen. En dus ook de jongen daarvan. In mijn lijsterbes zat een jonge ekster vlak onder een kauw op een tak te blèren om voedsel. De ekster (redelijk groot al en inmiddels zelfstandig) klapperde met zijn vleugels en de kauw deed net alsof hij wel wi...

Egelhuis schoonmaken?

Beste allemaal.Verleden zomer door de aanwezigheid van egels in de tuin heb ik in een heuvel een egelhuis (volgens de bouwtekening van internet) ingegraven. Wel aangeboden met stro er in voor een mooie start. De egel heeft er bij pozen in gezeten deze winter maar half februari heb ik daar geen activ...

mooie rups

Deze rups zat op mijn varen een paar weken geleden. Weet iemand welke rups dit is en welk soort vlinder hier uit komt?

Prachtige grote grijze mot vlinder

10-11 juli 2018
Deze prachtige mot vlinder zat naast onze voordeur. Ik heb deze nog niet eerder gezien en via zoektochten op internet ook niet gevonden.

Weten jullie het?

Deze foto is met mijn mobiel gemaakt. Ik heb ook nog diverse foto's met mijn proffesionele camera gemaakt.

Trees Koers