Welke uitgebloeide bloem is dit?
In de berm in Leusden met veel andere veldbloemen, sluit nog een andere foto bij zodat de omgeving meer te zien is.
Klaverachtig? Maar geel?
Dank voor het meedenken, Jeanet
In de berm in Leusden met veel andere veldbloemen, sluit nog een andere foto bij zodat de omgeving meer te zien is.
Klaverachtig? Maar geel?
Dank voor het meedenken, Jeanet
deze vogel zat bij hunebed D 7 ( Strubben-Kniphborstbosch) in Drenthe....
Op 7 juni gespot aan de rand van Dordrecht op een brandnetel.Is dit misschien een jonge Miersikkelwants (Himacerus mirmicoides)?
deze vogel dood gevonden waarschijnlijk tegen raam gevlogen.ca 15 cm, zaadeter (zie snavel) gele keel, gelige stuit, witte einden aan de verder donkere onderzijde van de staart, buik basis wit/gelig met donkere spikkels, vleugels onderste pennen zwart met wit en daarboven van wit naar lichtbruin naa...
Hoi,In Haelen hoorde ik op een bospaadje de volgende vogel luid en onafgebroken zijn vrolijke lied zingen. In de opname hoor je slechts 1 vogel met een gevarieerd lied. Helaas rijden er ook veel vrachtwagens in de buurt die de opname minder goed maken. Ik heb de vogel in een flits wel gezien maar he...
Hoi, ik zag vorige week deze zwarte zeevogel met duidelijke witte vlek op de vleugels in de plezierjachthaven van Howth in Ierland. Hij was alleen en dobberde een beetje rond. Hij stoorde zich niet aan de mensen en bootjes om hem heen. In het gebied waren ook alken en zeekoeten, maar dit lijkt me ge...
Hoi,Ik zag deze vogels vorige week bij een kanaaltje in Leixlip, Ierland. Ze deden me een beetje aan kwikstaarten denken (ze kwikten zeker veel met hun zwart-witte staart!) maar ze zijn groter en boller. Weet iemand wat voor vogels dit zijn?
Is dit een graspieper- Anthus pratensis? Zat beurtelings in het hoge gras en riet in wei langs kanaal, zelfde biotoop als rietgorzen. Zong eventjes, maar niet lang genoeg om op te nemen of goed te onthouden. Ingrid
Goeiedag, Afgelopen zaterdag 9 juni j.l. vond ik in een miniem kinderzwembadje in onze tuin een groot aantal dode bijen in het water. Geschat plm 150. In een ander badje ernaast niet een. In de kleine vijver niet een en in de bak met waterplanten eveneens niet één. Een imker vertelde dat door de w...