Forum

Nieuwste vragen

Welke vogel is dit.

deze vogel dood gevonden waarschijnlijk tegen raam gevlogen.ca 15 cm, zaadeter (zie snavel) gele keel, gelige stuit, witte einden aan de verder donkere onderzijde van de staart, buik basis wit/gelig met donkere spikkels, vleugels onderste pennen zwart met wit en daarboven van wit naar lichtbruin naa...

Zwarte zeevogel in Howth, Ierland

Hoi, ik zag vorige week deze zwarte zeevogel met duidelijke witte vlek op de vleugels in de plezierjachthaven van Howth in Ierland. Hij was alleen en dobberde een beetje rond. Hij stoorde zich niet aan de mensen en bootjes om hem heen. In het gebied waren ook alken en zeekoeten, maar dit lijkt me ge...

Zwart-witte vogels bij kanaaltje in Ierland

Hoi,Ik zag deze vogels vorige week bij een kanaaltje in Leixlip, Ierland. Ze deden me een beetje aan kwikstaarten denken (ze kwikten zeker veel met hun zwart-witte staart!) maar ze zijn groter en boller. Weet iemand wat voor vogels dit zijn?

Is dit een Graspieper

Is dit een graspieper- Anthus pratensis? Zat beurtelings in het hoge gras en riet in wei langs kanaal, zelfde biotoop als rietgorzen. Zong eventjes, maar niet lang genoeg om op te nemen of goed te onthouden. Ingrid

bijen

Goeiedag, Afgelopen zaterdag 9 juni j.l. vond ik in een miniem kinderzwembadje in onze tuin een groot aantal dode bijen in het water. Geschat plm 150. In een ander badje ernaast niet een. In de kleine vijver niet een en in de bak met waterplanten eveneens niet één. Een imker vertelde dat door de w...