Forum

Nieuwste vragen

Ineens veel dode volgels in de achtertuin

Binnen korte tijd veel jonge dode volgels in de tuin. De wijk zit vol met buxus hagen, dus kan het een vergiftiging zijn. Maar hier zijn het vooral jonge groenlingen. De groenling op de foto leeft niet lang meer. Heerst er bij dit soort momenteel een ziekte?

Welke insecten in insectenhotel?

Hoi!Ik heb dit insectenhotel in mijn tuin hangen. In de 2 kamertjes in het kleine cirkeltje zitten volgens mij twee bijen. Want die kamers zaten eerst vol met stuifmeel en nu zitten daar twee popjes in.Maar in al die andere kamers zag ik eerst dat die helemaal gevuld waren met kleine spinnetjes. Daa...

wie huist hier onder mijn dak?

Bij werkzaamheden aan de dakgoot ontdekte ik uitwerpselen op de muur. Deze kwamen uit een holte in de overstek. Ik zou wel willen weten welk dier hier huist? De holte is klein, maar groot genoeg voor een muis , misschien vleermuis?

weer een akebia?

In de wirwar aan mijn schutting aan de zonzijde ( groot deel van de dag), zag ik tot mijn verbazing opeens donkerpaarse klokjes, met een soort ribbeltje. De blaadjes zijn niet gaaf en met een stuk of vijf. Enigszins grijs. In die buurt fotografeerde ik in april donkerpaars bolletjes, maar die ware...

boorvlieg

Ook vanmorgen gevonden (voor biotoop zie volgende/vorige vraag). Met mijn insectengids kom ik bij de boorvliegen terecht. Op waarneming.nl gekeken en daar staan wel erg veel soorten boorvliegen.Volgens mij heb ik deze gevonden op bijvoet (niet helemaal zeker).

t is groen ...

Vanmorgen tijdens paddenstoelenexcursie (meer insecten dan paddenstoelen gezien!) in Zoetermeer een insect gevonden waar ik geen raad mee weet. Geen uitstekende lichaamsdelen zoals poten, sprieten ...Langs water aan een pad met veel grote brandnetel, bladen van groot hoefblad, kaardebol, bijvoet .. ...