Forum

Nieuwste vragen

Hoe heet deze hommel/bij?

Vanmorgen gezien op een bloem van een doornloze braam. Beestje zat met zijn kop ver in de bloem. Kon dus niet het hele beestje zien. Het zichtbare deel was naar schatting ongeveer 15 mm groot. Hij/zij viel op door de 6 stippen.

rood kevertje

Wat voor kevers zijn dit? Ik kom zelf niet verder dan rood soldaatje. Een leliehaantje kan het volgens mij niet zijn, want daarvan zijn de pootjes zwarter

Onbekend insect

Op onze terrastafel lopen kleine insecten die ik nog nooit gezien heb. Zijn ongeveer 3-6 mm lang. 6 poten en stekelachtige huid met gele kleuren.Zie ook foto.Kent iemand dit insect??

Hoogte nestelen pimpelmezen

Hallo,Op mij balkon op de 6e etage heb ik vorig jaar bij wijze van sier een nestkastje gehangen. Letterlijk midden in de stad (Arnhem) en met de opening pal op het westen. Er is ook groen op het balkon. Groot was mijn (aangename) verbazing dat dit voorjaar een koppel pimpelmezen het kastje in gebru...

Van welke vogel is dit geluid?

Weet iemand welke vogel(s) ik hier hoor? (er waren er in ieder geval 2).Fragment is hier te beluisteren:https://youtu.be/BUqo8qo6MFkIk dacht dat de houtduiven misschien dit geluid maken (ik zag een paar houtduiven, en eerder dacht ik te zíen dat een duif dit geluid maakte) maar het is dan een totá...

Insect

GGoedemorgen, IIk heb gisteren bijgevoegd insect gefotografeerd. Kan iemand mij vertellen welk insect dit is.GroetenWillem de Boer