Hoornaar
Wij hebben in een vogelkastje in de tuin een beginnend nest van een hoornaar ontdekt. We hebben een paar keer een exemplaar zien vliegen. Het nest is ongeveer 6 cm groot en er zitten er 2 in..Wat kunnen we het beste doen.
Wij hebben in een vogelkastje in de tuin een beginnend nest van een hoornaar ontdekt. We hebben een paar keer een exemplaar zien vliegen. Het nest is ongeveer 6 cm groot en er zitten er 2 in..Wat kunnen we het beste doen.
Welke mot of vlinder is dit?Vanmorgen op kamperfoelie in Papendrecht
Deze plant groeit in mijn zonnige beschutte tuin, met goed doorlatende, redelijk vruchtbare grond. Ik heb m nooit eerder gezien. Distelachtig, lijkt me.Maria
Ik zal nog een tweede foto plaatsen, zat op de voortent van een caravan in Voorst, dank voor het meedenken, Jeanet
Ook deze plant stond op het terrein langs de Lek. Is dit een verdwaalde tuinplant? Er stonden er best veel. Het terrein is onlangs opgehoogd/aangepast.
Deze plant vond ik op een verstoord terrein langs de Lek. Ik denk zelf aan een klaverachtige, maar wat is het ?
Hallo,In onze tuin vind ik de laatste tijd vrij grote uitwerpselen.Wij wonen landelijk in een omgeving met veel boomwallen.Van wat voor beest kunnen deze uitwerpselen zijn.De afmeting is ongeveer 2 bij 6 cm.
De laatste voor vandaag. In zelfde gebied als de vorige. Op braam. Opvallend geel aan de poten.
Vanmiddag gevonden op vlierbes (ben ik niet zeker van). Vrij waterrijk gebied.Ik kom uit op Corymbia fulva (maar ben daar echt niet zeker van).Kon slechts één foto maken.