Forum

Nieuwste vragen

Welke vogel is dit?

In eerste instantie dacht ik aan een grasmus maar de tekening lijkt niet helemaal te kloppen. Wat kan het dan nog voor vogel zijn? Foto is genomen op Tiengemeten op 11 mei.

vogels voeren

mijn tuin is nu vogelloos, ik voerde altijd duiven , merels , koolmeesjes enz. maar de buurman heeft gedreigd en gezegd zodra je na deze datum nog voer strooit noteer ik dat en ga bellen naar de woningstichting.mijn vraag is , kan hij het mij moeilijk maken.

Steenarend boven West-Friesland?

Op zaterdagavond van 20mei om circa 19.00 circelde er een roofvogel op grote hoogte boven Enkhuizen. Komende vanaf richting Markermeer verdween de vogel geleidelijk richting Andijk en het Ijsselmeer.Ik heb met een 300mm lens de bijgevoegde foto genomen en verder flink uitgesneden om enigszins zichtb...

vreemde duif

Hallo VV,Kunt u mij vertellen wat voor een duif dit is die gefotografeerd heb vanuit mijn woning op de 6e verdieping in hartje Amsterdam. Er vliegen hier alleen hout- en stadsduiven rond, maar deze heb ik nog nooit gezien. Fraaie vogel trouwens. Bij voorbaat dank.groet,Ab Overbeek...