Vogels

Vreemd vogeltje

Hallo,Dit vogeltje vloog zomaar op mijn hand toen ik mijn tuin in wilde lopen. Ik heb gezocht wat voor een vogeltje het is. Het meeste lijkt ze op een jonge vrouwelijke beflijster. Klopt dit? Ik begrijp dat deze heel zeldzaam zijn. Dank alvast voor uw aandacht. vriendelijke groeten, Chieneke de Boer...

Is dit een mus of iets anders?

Deze foto heb ik gespot in de Algarve, Portugal. Dit vogeltje heb ik helemaal moeten inzoomen. Ik heb hem niet horen zingen o.i.d. Hij zat in een strook groen wat na het strand kwam en tussen de weg in. Genomen eind mei overdag, niet ,s ochtends vroeg of zo. Hij lijkt op een mus maar toch twijfel ik...

Ineens veel dode volgels in de achtertuin

Binnen korte tijd veel jonge dode volgels in de tuin. De wijk zit vol met buxus hagen, dus kan het een vergiftiging zijn. Maar hier zijn het vooral jonge groenlingen. De groenling op de foto leeft niet lang meer. Heerst er bij dit soort momenteel een ziekte?

Merel met rare vliegjes/motjes

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag. Ik heb gisteren een merel opgevangen die constant uit het nest werd gegooid en kleiner was dan de broertjes/zusjes. Ik kwam er echter achter dat hij vol zit met aparte vliegjes/motjes. Wat is dit? En is dit besmettelijk op andere dieren zoals konijnen e...

Bastaardarend

Deze vogel was in beeld op televisie met valkenier over nieuws dat ging over een Buizerd die hardlopers aanvalt (ergens in het oosten van het land). Een Bastaardarend?

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.