Vogels

Vogel voer

Het is al eerder gevraagd waarom vogels mijn vetbollen niet eten.Maar ze willen ook de pindakaas niet.Vorig jaar ook niet terwijl dat jaar ervoor ze de pot in 2 dagen leeg hadden.
Kan het te maken hebben dat er nog genoeg voedsel in het bos is .Dat is hier heeel dichtbij.Of zijn de vogels zo ...

Reiger

In een park bij ons in de buurt zit al een aantal maanden een klein soort reiger. Hij is bijna helemaal blauw. Heeft geen grote grijze nek met donkere streepjes zoals de gewone blauwe reiger.ik heb een foto. Wat voor soort is dit.

vogelvoer

Ik heb 6 nieuwe vetbollen opgehangen, gekocht bij de dierenwinkel, maar ze eten er niet van. Wat kan de oorzaak zijn ? Ik heb veel koolmezen en pimpelmezen in de tuin. Ik begrijp dit niet, op de foto is dezelfde ophang als in mijn tuin.

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.