Mooi, maar bijzonder?
Foto is gemaakt in het Nationaal Park Ovre Pasvik Noorwegen.
Foto is gemaakt in het Nationaal Park Ovre Pasvik Noorwegen.
Deze roofvogel gespot tijdens mijn vakantie in Macedonie. Wie kan mij zeggen welke vogel dit is?
Geprobeerd de naam van deze vogel te vinden op internet, maar nog niet gevonden. Wie kan me helpen?
Ik ben beslist geen vogelkenner, dus zou graag willen weten wat voor vogel dit is. Foto is deze zomer gemaakt in Noord Scandinaviƫ.
Welke zwanen zijn dit? Ik dacht eerst, wilde zwanen, maar die hebben gele snavels en dat hebben deze dus niet.
Welke soort zwanen is dit? Ik dacht eerst wilde zwanen, maar die hebben gele snavels en deze niet.
In mijn vogelboekje kwam ik tot deze oplossing, maar twijfel sterk! Er liepen 2 ex. in een plas achter de duinen bij 's-Gravenzande. Bij voorbaat dank!
Gezienboven de Hemelrijkse waard, nieuw nat natuurgebied langs de Maas, bij Oijen (Noord-Brabant).
Kan iemand zeggen welke soort eenden dit zijn?Gezien cirkelend boven de Hemelrijkse waard, nieuw nat natuurgebied langs de Maas, bij Oijen (Noord-Brabant).
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.