Forum

Nieuwste vragen

welk plantje?

Zag dit plantje in een zanderig tuintje in de duinen (we hoorden voor het eerst een nachtegaal!). Er was recent gegraven. Welk plantje is dit?Maria

Koolstof in de bodem brengen

Een voldoende hoog koolstof gehalte van de bodem is belangrijk voor plantengroei maar ook voor waterbergingscapaciteit.
In een natuurlijk proces zorgen bodem dieren (oa wormen) ervoor dat organisch materiaal de bodem in gewerkt wordt.
Mijn vraag is of dit proces te versnellen is door...

Welke plant?

In onze tuin maakte ik 19/4 bijgaande foto van een geel-bloeiende, 40-cm hoge plant. Er zitten nogal veel mieren op. Welke plant is dit, ik k,om er niet uit.

herkenning

vanmorgen een meerkoet in de aanval richting woerd, de eend liet hij met rust, kunnen vogels de sekse van een andere soort herkennen?

stuifzwam op oude grove den

Vandaag zag ik op een oude dode grove den in een overig gemengd bos een bruinachtig-witte half bolachtige zwam met knobbels, diam. c.a. 8 cm.Toen ik er op tikte kwam uit het midden (zie foto) een een wolkje van bruine sporen.De bruinachtige sporen zijn ook te zien op en rondom de zwam.Hij voelde erg...

Coconnetjes ??

Onder een plank zag ik deze "coconnetjes" (??) en ook nog een paar eitjes (denk ik) ervoor.Zou graag weten wat het is en van welk diertje.