Pad of kikker
Wat is het precies zuidlaardermeer
Zit nog in mijn archief 2006
Groet,
Geert.
Wat is het precies zuidlaardermeer
Zit nog in mijn archief 2006
Groet,
Geert.
Goeie middag , toen ik vanmiddag opzoek was naar insecten vond ik tussen de madeliefjes dit kleine bijtje, die samen met drie of vier andere bijen van de zelfdegrote op zoek was naar nectar. ik heb zij vorig voorjaar en zomer ook gezien maarkon ik toen niet de naam van deze bij vinden, weet iemand p...
Bij het schoonmaken van mijn kas kwam ik een aantal van deze Loop(?)kevers tegen. Ze groeven zich zodra ze zich bedreigd voelden direct in de grond in.
Bij het omwoelen van mijn kruidentuin kwam ik in de grond deze kortschildkever tegen, weet iemand welke soort het is?
Ze vallen hier dichtbij van heel hoge bomen. Maar we hebben geen idee welke bomen het zijn. Als je in de lucht kijkt, zijn de takken zo hoog, dat ze als zwrt afsteken tegen de heldere lucht. En aan de bast van de stam herkennen we het ook niet. Het zijn eigenlijk heel gewone bomen hoor, maar toch......
Deze aardhommel kroop op 17 maart in de tuin, was zeer traag en kroop alleen over de grond. Welke van de vier aardhommels is dit? De combinatie oranje en geel ken ik niet. Ik vermoed dat het een aardhommel (Bombus terrestris) is. Deze was ca 2,5 cm. Is dat een koningin?...
Thuis op de muur hoogezand 7mm groot zou het ook een vlinder kunnen zijn.
Groet,
Geert
Thuis op de muur hoogezand 7mm groot zou het ook een vlinder kunnen zijn.
Groet,
Geert
`17 maart de eerste Pinksterbloemen gezien in Leusden