Forum

Nieuwste vragen

Gekraagde roodstaart

Heel verrassend vandaag in onze tuin in Bingelrade, 2 of zelfs drie Gekraagde roodstaartjes. Het laatste niet zeker daar ook een Roodborst zich vaker bij het gezelschap voegde.
De vraag bij de foto is: kan het een juveniel betreffen?

GELE PLUIMEN

Op weg naar Groesbeek tijdens een etappe van het Pieter Pad op 1 augustus liep ik langs deze pluimen. Ze lijken op de pluimen in mijn tuin, maar zijn niet dezelfde.

Wat is dit?

Dit insect zat op een boom en ontdekte ik later op de foto. Want er zat een wants die ik wilde fotograferen. Gewoon onderweg in het buitengebied in Brabant.

Is dit een gewone wesp?

Deze wesp zag ik in het buitengebied van Schijndel. Maar wespen hebben toch zwarte antennes? Deze heeft het uiteinde een beetje oranjeachtig. Is het dan toch wat anders of kan dat gewoon?

Vreemde snorzweefvlieg

Op 16 aug. deze Snorzweefvlieg waargenomen in onze tuin in Dordrecht. Hij heeft vrij brede banden, maar opvallende is zijn stompe achterlijf.Is hij onvolgroeid of wellicht een misvormd?

eend

Graag wil ik weten, welk eendje dit is. Ik dacht aan het jong van een kuifeend of een brilduiker. Hij/zij zwom nogal onrustig heen en weer. Gezien in Zeeland.Bij voorbaat dank! Jeanine

Wat is dit?

Dit beestje zat tegen een boom in het buitengebied van Schijndel. Ik vind het een mooi beestje maar tot welke categorie behoort het of wat is het?